SCULTURA_5000_TEAM_BAHRAIN_R_MY2022.jpg
  • promocja

Rower męski Merida Scultura 5000 red/black (team replica)

Cena: 11 999,00 zł 13 499,00 zł 11999.00

Złóż zamówienie w ciągu:

Dostępność: Wybierz wariant
Najniższa cena z 30 dni przed tą promocją: 13 499,00 zł Jeżeli produkt jest sprzedawany krócej niż 30 dni, wyświetlana jest najniższa cena od momentu, kiedy produkt pojawił się w sprzedaży.
ilość szt.
Producent: Merida
Kod produktu: ME23074

Opis

Merida SCULTURA 5000

Nowa wersja znakomitego uniwersalnego roweru szosowego z niską wagą, świetną aerodynamiką i wysokim komfortem. Rower ma nową ramę CF3 z pełną integracją przewodów, osprzęt Shimano Ultegra, koła Merida Expert SL i dwuczęściowy kokpit z wewn. prowadzeniem przewodów. Przyspiesz ze Sculturą 5000!

Mniejsza waga, mniejsze opory powietrza, a do tego dużo większy komfort. To właśnie nowa Merida Scultura, rower szosowy ze ścisłej światowej czołówki. Wykorzystuje szczegółowe rozwiązania zaczerpnięte z Reacto, dzięki czemu pod względem aerodynamiki jest lepsza niż kiedykolwiek. Jednocześnie jest jeszcze lżejsza, zwinniejsza i wygodniejsza. Jeszcze przed oficjalną premierą kolarze Bahrain Victorious wygrali na Sculturze cztery etapy wyścigów World Touru, a najważniejsze światowe rowerowe media są zachwycone jazdą nową Sculturą. Ma ona wiodący w swej klasie komfort, który zmniejsza zmęczenie kolarza i pozwala mu zachować więcej sił na finałowy sprint czy podjazd.

Jednocześnie jej geometria jest taka sama jak w Reacto i zapewnia podobne najwyższej klasy prowadzenie. Scultura 5000 ma lekką ramę CF3, która wraz z nowym widelcem zapewnia większą efektywność pedałowania i lepszą precyzję prowadzenia. Rama ma agresywniej opadającą górną rurę, a także zintegrowany zacisk sztycy, który redukuje turbulencje. Nowa geometria ramy obejmuje skrócenie rury podsiodłowej o 40 mm i odsłonięcie sztycy, co pozwala na jej większe ugięcie. To z kolei poprawia komfort jazdy nawet na wymagających nawierzchniach i przekłada się na mniejsze zmęczenie na trasie.

Komfort na trasie jeszcze bardziej zwiększa prześwit ramy i widelca, który umożliwia założenie nawet 30-mm opon. Redukcja przodu roweru, nowy widelec, obniżenie punktów mocowania górnych rur tylnego trójkąta pozwoliły poprawić w nowej Sculturze aerodynamiczne osiągi, czyniąc z niej jeszcze wszechstronniejszą maszynę. Precyzję prowadzenia zapewnia stożkowa główka ramy. Niezwykle precyzyjny jest również osprzęt Shimano Ultegra. Znakomity transfer mocy zapewnia suport Press-Fit 86,5.

Na świetne wyposażenie roweru składają się również: aluminiowy kokpit Merida/FSA z wewnętrznym prowadzeniem przewodów, aluminiowe koła Merida Expert SL (Tubeless Ready), hydrauliczne hamulce tarczowe Shimano Ultrgra z chłodzeniem Disc Cooler, karbonowa sztyca Merida Expert CC, która wydatnie zwiększa komfort jazdy, 12-mm sztywne osie, siodełko Merida Expert SL oraz opony Continental Ultra Sport III 28 mm. Poczuj zupełnie nową jakość jazdy! Wsiądź na Sculturę 5000 i bądź swoją najszybszą wersją.

Cechy

  • Bardzo lekka, komfortowa i sztywna karbonowa rama CF3 o udoskonalonej aerodynamice
  • Przerzutki Shimano Ultegra, korba Shimano RS510 50-34, 11-rzędowa kaseta Shimano CS-R7000 11-30
  • Aluminiowy kokpit Merida/FSA z wewn. prowadzeniem przewodów
  • Aluminiowe koła Merida Expert SL (Tubeless Ready) i 12-mm sztywne osie
  • Suport Press-Fit 86,5 dla świetnego transferu mocy
  • Hydrauliczne hamulce tarczowe Shimano Ultegra z chłodzeniem Disc Cooler
  • Zwiększająca komfort karbonowa sztyca Merida Expert CC
  • Opony Continental Ultra Sport III 28 mm i prześwit na 30-mm opony
  • Siodełko Merida Expert SL

Specyfikacja

  • Rama: SCULTURA CF3 V, materiał: karbon, maks. rozmiar opony: 700 x 30C, standard osi: 100 x 12 mm / 142 x 12 mm, standard suportu: Pressfit 86,5
  • Rozmiar ramy: XS, S, M, L, XL
  • Kolor: RED/BLACK (TEAM REPLICA)
  • Widelec: SCULTURA CF3 disc, materiał: karbon, maks. rozmiar opony: 700 x 30C
  • Klamka hamulcowa: Shimano Ultegra
  • Hamulec przód: Shimano Ultegra, hydrauliczny hamulec tarczowy
  • Hamulec tył: Shimano Ultegra, hydrauliczny hamulec tarczowy
  • Tarcza hamulcowa przód: Shimano RT54, 160 mm
  • Tarcza hamulcowa tył: Shimano RT54, 160 mm
  • Stery: FSA ACR
  • Kierownica: MERIDA EXPERT SL, materiał: aluminium, 380 mm - XXS, 400 mm - XS/S, 420 mm - M, 440 mm - L/XL
  • Mostek: FSA SMR ACR, materiał: aluminium, kąt: -6°, 90 mm - XXS/XS, 100 mm - S, 110 mm - M, 120 mm - L/XL
  • Rozmiar mostka: 90 mm - XXS/XS, 100 mm - S, 110 mm - M, 120 mm - L/XL
  • Chwyty kierownicy: Prologo One-Touch
  • Przerzutka tył: Shimano Ultegra, GS
  • Przerzutka przednia: Shimano Ultegra
  • Manetka tył: Shimano Ultegra disc
  • Manetka przód: Shimano Ultegra disc
  • Sztyca: MERIDA Expert CC, średnica: 27,2 mm, cofnięcie (setback): 15 mm, karbon
  • Obejma podsiodłowa: MERIDA EXPERT
  • Siodło: MERIDA EXPERT SL, V-mount, dołączony minitool MERIDA
  • łańcuch: KMC X11
  • Mechanizm korbowy: Shimano RS510, 50-34 T, 165 mm - XXS/XS, 170 mm - S, 172,5 mm - M, 175 mm - L/XL
  • Kaseta/wolnobieg: Shimano CS-R7000, 11-30 T, 11-rzędowa
  • Wkład Suportu: SM-BB71-41B, Pressfit 86,5
  • Korba: 165 mm - XXS/XS, 170 mm - S, 172,5 mm - M, 175 mm - L/XL
  • Piasta przód: VP CLK170F, 100 x 12 mm, 28 szprychy, Centerlock
  • Piasta tył: VP CLK270R, 142 x 12 mm, 28 szprychy, Centerlock
  • Obręcz: MERIDA EXPERT SL, szerokość wewnętrzna: 17 mm, wysokość: 22 mm, materiał: aluminium, Tubeless ready (taśma i zawory tubeless nie są dołączone)
  • Szprychy: Double Butted Black stainless
  • Oś przód: MERIDA EXPERT SL
  • Oś tył: MERIDA EXPERT SL, w zestawie wyjmowana dźwignia osi z kluczem imbusowym 6/4 mm
  • Opona przód: Continental Ultra Sport III, 700 x 28C, zwijana
  • Opona tył: Continental Ultra Sport III, 700 x 28C, zwijana
  • Dętki: Ultralite 48
  • Maks. dopuszczalna waga (rower + rowerzysta + bagaż): 120 kg

Technologie

X-TAPER HEADTUBE

Rozszerzająca się rura sterowa z łożyskiem 1 1/8” na górze i 1 1/2” bądź 1 1/4” na dole pozwala na usztywnienie główki ramy, co zwiększa precyzję sterowania i pewność prowadzenia. Ponadto, dzięki temu rozwiązaniu rower lepiej reaguje na skrajne przeciążenia w zakrętach.

INTERNAL CABLE ROUTING

Prowadzenie przewodów wewnątrz rur ramy. Takie rozwiązanie nie tylko poprawia wygląd roweru, ale także chroni linki przed zabrudzeniem i wilgocią.

Di2 READY

Rozwiązanie, które pozwala zamontować elektroniczny system przerzutek Di2 Shimano. Charakteryzuje się on dużą niezawodnością i wydajną, bezproblemową obsługą. „Di2 Ready” oznacza ramy, które są optymalnie przygotowane do wykorzystania tej technologii, łącznie z możliwością montażu baterii w sztycy bądź wewnątrz rury sterowej.

NANO MATRIX CARBON

Nanocząstki wzmacniają oparte na żywicy epoksydowej karbonowe wiązanie, co daje nawet 40% wyższą odporność na uderzenia oraz lepszą odporność na przypadkowe uszkodzenia niż w wielu ramach aluminiowych.

AWS

Technologia pozwalająca na maksymalne wygładzenie wewnętrznych powierzchni rur karbonowych. Poprawiona struktura oznacza mniejszą wagę, większą sztywność i wytrzymałość oraz lepszy rozkład obciążeń.

NACA FASTBACK PROFILE

Specjalne profile rur w kształcie kropli ze ściętym tyłem. Wykorzystują one patent profilu skrzydeł NACA0028 amerykańskiego komitetu doradczego do spraw aeronautyki (NACA), który wchodzi w skład NASA. Profile NACA Fastback zapewniają swobodny przepływ powietrza i łączą w sobie istotne parametry sztywności oraz aerodynamiki, przy najniższej możliwej wadze.

DISC COOLER

Efektywny system chłodzący, który usuwa ryzyko przegrzania się hamulca np. podczas długich zjazdów. Aluminiowe żebra, przymocowane w okolicach zacisku hamulca tarczowego, odprowadzają nadmiar ciepła. Rezultat: o 35% mniejsze nagrzewanie się hamulca, szybsze chłodzenie i stała jakość hamowania.

INTERNAL CLAMP

Specjalny zintegrowany zacisk sztycy, który pozwala uniknąć zawirowań powietrza wokół górnej części rury podsiodłowej i górnej rury, a tym samym poprawia aerodynamikę i oszczędza siły kolarza. Niewielki element pomaga uzyskać wielkie końcowe efekty.

WIRE PORT

Zaprojektowane przez MERIDĘ stery pozwalają wprowadzić przez nie przewody do ramy. Takie rozwiązanie zapewnia czysty wygląd roweru bez ingerencji w ramę. W zależności od modelu, przewody są zintegrowane i prowadzone w całości wewnętrznie (przez kierownicę i mostek) albo półzintegrowane, prowadzone do ramy pod mostkiem.

Z przyczyn od nas niezależnych, w ostatniej chwili mogą pojawić się zmiany w specyfikacji roweru, które mogą nie być uwzględnione w jego opisie.

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl