Rower Merida Silex 400 2025
Wystaw opinię o produkcie
Wybierz wariant produktu:
Poszczególne warianty mogą różnić się ceną
Obowiązkowe pola oznaczone są symbolem - *
Kod produktu: ME25002
Koszty dostawy wybranego produktu
Cena dostawy dotyczy tego produktu (w wybranym wariancie - jeśli dotyczy). Może się ona zmienić po dodaniu innych produktów do koszyka.
Zapytaj o produkt

Administratorem danych osobowych jest ROVE Tomasz Wysocki. Przetwarzamy je w celu przesłania odpowiedzi na zapytanie. Więcej informacji dotyczących przetwarzania danych osobowych znajduje się w polityce prywatności.
Udostępnianie karty produktu
Opis
Merida Silex 400 2025 FALL GREEN (GREY/BLACK)
Jedź dalej, odkrywaj więcej! Merida Silex 400 to jeden z najlepszych rowerów gravelowych na świecie, idealny do codziennych przejażdżek, długich wypraw i dojazdów do pracy. Nowa wersja łączy wygodną geometrię inspirowaną MTB z bardziej sportowym wyglądem i lepszą stabilnością przy wysokich prędkościach.
- Wielokrotnie nagradzana lekka i sztywna rama Lite z aluminium 6066
- Karbonowy widelec i geometria ramy zapewniająca wysoki komfort
- Wewnętrzne prowadzenie przewodów w systemie Wire Port
- Napęd Shimano GRX: przerzutki GRX400, korba GRX600 46/30, kaseta 10-rzędowa 11-36
- Hydrauliczne hamulce tarczowe Shimano GRX400 (180 mm przód, 160 mm tył) z systemem chłodzenia Disc Cooler
- Koła Merida Expert SL II (tubeless ready) z 12-mm sztywnymi osiami
- Opony Maxxis Rambler 700x45C zapewniające komfort i przyczepność
- Wiele punktów mocowania na ramie i widelcu – idealne na wyprawy
Rama Silex
Wykonana z lekkiego i sztywnego stopu aluminium 6066 w technologii "Smooth welding", zapewnia doskonałą wytrzymałość i komfort jazdy. Wewnętrzne prowadzenie przewodów w systemie Wire Port zapewnia czysty wygląd. Geometria inspirowana MTB zwiększa stabilność, a karbonowy widelec redukuje drgania.
Napęd
Shimano GRX400 z korbą Shimano GRX600 46-30 oraz 10-rzędową kasetą Shimano Claris HG50 11-36, zapewniający precyzyjne zmiany biegów i doskonałą kontrolę w terenie.
Hamulce
Hydrauliczne hamulce tarczowe Shimano GRX400 z tarczami Shimano RT10 – 180 mm z przodu i 160 mm z tyłu, zapewniające skuteczne hamowanie w każdych warunkach.
Koła
Merida Expert SL II, gotowe do systemu bezdętkowego (tubeless ready), zapewniające doskonałą przyczepność i stabilność. Opony Maxxis Rambler 700 x 45C gwarantują komfort i wszechstronność na różnych nawierzchniach.
Geometria
Inspirowana MTB, zapewniająca wygodną pozycję na długie trasy. Stożkowa główka ramy zwiększa precyzję prowadzenia, a liczne punkty mocowania umożliwiają dopasowanie do wyprawowych potrzeb.
Rower na zamówienie. Jesteś ciekaw czy Twój rozmiar jest dostępny? Napisz do nas!
Specyfikacja
Kolor
- Kolor: FALL GREEN (GREY/BLACK)
Rama
- Rama: SILEX LITE II
- Widelec: MERIDA SILEX KARBON II CF2
- Stery: Acros ICR MERIDA EXTERNAL neck w/diecast splitring
Napęd
- Przerzutka tył: Shimano GRX400
- Przerzutka przód: Shimano GRX400
- Manetki: Shimano GRX400
- Kaseta: Shimano Claris HG50, 11-36
- Mechanizm korbowy: Shimano GRX600, 46-30
- Łańcuch: KMC X10
Hamulce
- Hamulce: Hydrauliczne Shimano GRX400
- Tarcze hamulcowe: Shimano RT10, 180 mm przód, 160 mm tył
Koła
- Obręcze: MERIDA EXPERT SL II (tubeless ready)
- Piasty: Shimano HB-TC500
- Opony: Maxxis Rambler 700 x 45C
Kokpit
- Mostek: MERIDA TEAM CC III, 80 mm
- Kierownica: MERIDA EXPERT GRII
- Chwyty: MERIDA ROAD Expert
Siodło
- Sztyca: MERIDA COMP CC
- Siodło: MERIDA COMP SL
Technologie
PROLITE 66 TRIPLE BUTTED ALUMINUM
Najwyższej jakości stop aluminium 6066 o potrójnie cieniowanych ścianach. Jest on wyjątkowo lekki i wytrzymały, zapewnia optymalny stosunek sztywności do wagi i pozwala produkować ramy o bardzo złożonym kształcie. Ilość materiału jest zawsze dostosowana do obciążeń, którym zostaje poddana konkretna część ramy, dzięki czemu nie jest dodany żaden zbędny gram.
HFS - HYDRO FORMING SYSTEM
Produkcja trójwymiarowo giętych rur za pomocą złożonego procesu „hydroformowania”. Połączenie gorącego oleju i wody wypycha kształt ramy pod wysokim ciśnieniem (od wewnątrz do zewnątrz), umożliwiając tworzenie zaawansowanych profili rur. Dzięki ogromnemu doświadczeniu MERIDY, jej technologie obróbki aluminium stoją na najwyższym poziomie.
X-TAPER HEADTUBE
Rozszerzająca się rura sterowa z łożyskiem 1 1/8” na górze i 1 1/2” bądź 1 1/4” na dole pozwala na usztywnienie główki ramy, co zwiększa precyzję sterowania i pewność prowadzenia. Ponadto, dzięki temu rozwiązaniu rower lepiej reaguje na skrajne przeciążenia w zakrętach.
SMOOTH WELDING
Wygładzanie spawów za pomocą odpowiednich technik spawania – ulepszony wygląd bez pogorszenia struktury spawu. Rozwiązanie to pozwala zachować odpowiednią sztywność ramy i uzyskać jej atrakcyjne wykończenie. Dzięki ogromnemu doświadczeniu MERIDY, jej technologie obróbki aluminium stoją na najwyższym poziomie.
INTERNAL CABLE ROUTING
Prowadzenie przewodów wewnątrz rur ramy. Takie rozwiązanie nie tylko poprawia wygląd roweru, ale także chroni linki przed zabrudzeniem i wilgocią.
DOWN TUBE EXIT
Duże wyjście linki, które zapewnia bezproblemowe ułożenie przewodów prowadzonych wewnątrz dolnej rury i ułatwia ich obsługę.
Di2 READY
Rozwiązanie, które pozwala zamontować elektroniczny system przerzutek Di2 Shimano. Charakteryzuje się on dużą niezawodnością i wydajną, bezproblemową obsługą. „Di2 Ready” oznacza ramy, które są optymalnie przygotowane do wykorzystania tej technologii, łącznie z możliwością montażu baterii w sztycy bądź wewnątrz rury sterowej.
F-MOUNT
Przystosowanie do szybkiego i łatwego założenia błotników dzięki odpowiednim punktom mocowania.
C-MOUNT
Przystosowanie do szybkiego i łatwego założenia bagażnika dzięki odpowiednim punktom mocowania.
DISC COOLER
Efektywny system chłodzący, który usuwa ryzyko przegrzania się hamulca np. podczas długich zjazdów. Aluminiowe żebra, przymocowane w okolicach zacisku hamulca tarczowego, odprowadzają nadmiar ciepła. Rezultat: o 35% mniejsze nagrzewanie się hamulca, szybsze chłodzenie i stała jakość hamowania.
WIRE PORT
Zaprojektowane przez MERIDĘ stery pozwalają wprowadzić przez nie przewody do ramy. Takie rozwiązanie zapewnia czysty wygląd roweru bez ingerencji w ramę. W zależności od modelu, przewody są zintegrowane i prowadzone w całości wewnętrznie (przez kierownicę i mostek) albo półzintegrowane, prowadzone do ramy pod mostkiem.
Z przyczyn od nas niezależnych, w ostatniej chwili mogą pojawić się zmiany w specyfikacji roweru, które mogą nie być uwzględnione w jego opisie.
Cechy produktu
Opinie
Jeśli dodałeś/-aś recenzję, a nie pojawiłą się na liście, być może oczekuje na moderację.